ایکاش آنروز در مجلس بودم!‌ بخدا قسم مردانگی را برایشان تفسیر می کردم! مهدی خزعلی (درووووود)

آنروز که به جای شعور، شعار دادند!  بجای اندیشه، مشت نشانمان دادند! بجای سخن، فریاد کشیدند! بجای فکر، مکر کردند! و دریغ از یک مرد که برخیزد و در گوششان نجوا کند که ای بیخبران؛ آنچه خورده اید، نیم بیشترش آب بوده است! این عربده مستانه و هل من مبارز برای چیست؟ این جا مجلس است، کافه را اشتباه آمده اید! کمی هم دیر آمده اید، قدری آنسوتر، سر لاله زار، 32 سال قبل، می رفتید و هر چه می خواستید فریاد می زدید، می توانستید بطری و صندلی بر سر یکدیگر بکوبید و بگویید بر ما حرجی نیست!

اما اینجا مجلس است و محل قانونگذاری، محل فریاد و شعار و احسنت و مرحبا و درست است و صحیح است، نیست!  حال می فهمم چرا مرا رد صلاحیت کردند! بخدای شهیدان سوگند،  اگر من در مجلس بودم در برابر همه شعارها، فریاد شعوری سر می دادم بلند تر و رساتر از همه فریادها، بخدا قسم مردانگی را برایشان تفسیر می کردم! هر چند در کنار چنین نمایندگانی نشستن شرم آور است!

29 بهمن 1389 / مهدی خزعلی

آش پشت پا !

از وقتی که گفته اند: » قلم سیاسی نزن! »  این حقیر سرا پا تقصیر، کتاب مستطاب آشپزی در دست گرفته و حاشیه می‌زنم، حلیم بادمجان مجوز انتشار نگرفت، نمی دانم چرا؟  آش شله قلمکار را هم بدون مجوز سرو کردیم، بعضی می گفتند : روغن و پیازداغش کم است و بعضی ها هم از دستپخت ما خوششان آمده است و می گویند همین آشپزی بیشتر به مذاقمان سازگار است، اما ما خودمان دوست داریم قلم بزنیم، زیاد از آشپزی هم سر رشته نداریم، بنا داریم، آخرین آشپزی مان » آش پشت پا » باشد و بعد از آن باز برویم سر کار و زندگی خودمان، همان نویسندگی و قلم زدن برازنده ماست، درست است که نان ندارد و حتی نان آدم را آجر می کند، اما سراسر عشقبازی است، عشق است، صفاست!

» در خانه ما رونق ار نیست صفا هست      آنجا که صفا هست در آن نور خدا هست »

دعا کنید زودتر این »  آش پشت پا » را بپزیم و به کار خود برگردیم، همه شما » آش پشت پا » مهمان من !

28 بهمن 1389 / مهدی خزعلی

پاسخی بگذارید

