سید مجتبی خامنه ای از پدرش خواسته بود که برای عبرت دیگران هم که شده احمدی نژاد را از کار برکنار کند

احمدی نژاد: مجتبی خامنه ای این اختلاس را برای زمین زدن من طراحی کرده است

یک نشریه اینترنتی مخالف جمهوری اسلامی در گزارشی خبری که به نقل از منابع موثق خود در مجلس منتشر کرده، مدعی شده است که محمود احمدی نژاد در دیدار نمایندگان مجلس باوی درباره ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، این پرونده را برنامه ای از پیش طراحی شده توسط سید مجتبی خامنه ای فرزند آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی بر علیه دولت دهم دانسته است.

 یک منبع آگاه زوایای دیگری از مصاف دولت و مجلس را در این خصوص آشکار کرد و گفت از نظر احمدی نژاد، مجتبی خامنه ای پشت داستان اختلاس است.

این منبع آگاه با افشای بخشی از محتوای دیدارهفته پیش محمود احمدی نژاد با نمایندگان کمیسیون اصل نود مجلس و همچنین دیدار وی  با حسین فدایی عضو ارشد همین کمیسیون، به روز آنلاین گفته است « از دید احمدی نژاد این پرونده برای حدف وی ساخته شده است. »

پرونده برای زمین زدن احمدی نژاد

روز آنلاین در ادامه می نویسد: « در این دیدار محمود احمدی نژاد خطاب به حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران و عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفته است: «این پرونده هم برای زمین زدن من تهیه شده است و برنامه اصلی این است که من را از سر راه بردارند.»

احمدی نژاد همچنین  گفت: « پشت این پرونده آقا مجتبی ( مجتبی خامنه ای فرزند با نفوذ آیت الله علی خامنه ای ) قرار دارد و او تصمیم گرفته از طریق این ماجرا کار من را یک سره کند. اما من کوتاه نمی آیم و حرف هایی دارم که به موقع با مردم در میان خواهم گذاشت. »

پرونده ها را وزیر می آورد

رئیس دولت دهم در دیداربا اعضای کمیسیون اصل نود نیز گفته است: «از اول هم می دانستم قرار است در این گزارش همه تقصیرها گردن من و نزدیکانم بیفتد، آمادگی آن را نیز داشتم. الان هم هیچ مانعی نمی بینم که شما بخواهید گزارش را قرائت کنید یا وزیر اقتصاد را استیضاح کنید. اما این را بدانید بنده خودم در جلسه استیضاح آقای حسینی شرکت خواهم کرد. به ایشان هم گفته ام شما پرونده های فساد آقایان را با خود بیاورید مجلس و جلوی من این پرونده ها را افشا کنید. من هم در وقت خودم به بخش دیگری از پرونده ها اشاره خواهم کرد و مطمئن باشید که اگر کسی برای باختن من بازی را طراحی کرده است ، نمی گذارم این بازی یک سر باخت باشد و حتما تبدیلش می کنم به دو سرباخت. »

بر اساس اطلاع این منبع آگاه پس از این جلسه بوده که با پیگیری احمدی نژاد ارتباط برخی مجلسی ها با پرونده افشا و در همین راستا فرزند محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس نیز بازداشت شده است. همچنین علا الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فرزندش نیز به دستگاه قضایی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.  احتمال می رود وی و فرزندانش نیز در ارتباط با همدستی با اختلاس گران بازداشت شوند.

حذف نام مشایی و احمدی نژاد

این  گزارش حاکی است در گزارش کمیسیون اصل نود مجلس به صراحت به نقش احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت اشاره شده بود که با تهدید احمدی نژاد، گزارش کمیسیون اصل نود تغییر یافت.

بر این اساس محمود احمدی نژاد رسوایی اخیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی کشور را توطئه ای از سوی یاران آیت الله خامنه ای و در ادامه مناقشه چند ماه اخیر ریاست جمهوری و رهبرجمهوری اسلامی میداند.»

درخواست سید مجتبی از پدرش

برخی از رسانه های مخالف دولت طی روزهای گذشته از بالا گرفتن اختلافات بیت رهبر جمهوری اسلامی با محمود احمدی نژاد خبر داده اند.

به نوشته برخی رسانه های اصولگرای نزدیک به بیت رهبری، پس از قهر یازده روزه محمود احمدی نژاد به دلیل دخالت مستقیم آیت الله خامنه ای در امور دولت دهم، سید مجتبی خامنه ای از پدرش خواسته بود که برای عبرت دیگران هم که شده احمدی نژاد را از کار برکنار کند.

برای نخستین بار نام سید مجتبی خامنه ای و نقش او در پس پرده سیاست در ایران توسط مهدی کروبی از رهبران دربند جنبش سبز مطرح شد.

آقای کروبی در نامه تاریخی خود که در اعتراض به نتایج انتخابات دور نهم ریاست جمهوری برای رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود، فرزندی وی مجتبی را به دخالت در انتخابات و جابجایی مهندسی شده آراء متهم کرد.

منابع غیر رسمی همان زمان در ایران گزارش کردند که آیت الله خامنه ای واکنش تندی درباره این نامه به مهدی کروبی دبیر در بند حزب اعتماد ملی داده است.

پاسخی بگذارید

