ادعای جدید مصباح یزدی (او که سجده بر رهبر کرد): مطهری برتر از ادیسون ؛ مخالفت با ولي‌فقيه در حد شرك بالله (خامنه ای برابر خدا)

محمدتقی مصباح یزدی می‌گوید «خدمات مرتضی مطهری غیر قابل قیاس با خدمات مخترعان و مکتشفان است» و «خدمتی» که مطهری به جامعه بشریت کرده٬ توماس ادیسون نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد یادواره مرتضی مطهری گفته است: «شخصیت ایشان {مطهری} را نمی‌توان با کاشفین بزرگ دنیا قیاس کنیم.»  محمدتقی مصباح یزدی که از روحانیون حامی علی خامنه‌ای محسوب می‌شود به اظهارات غیر واقع‌بینانه و اغراق آمیز درباره اسلام و شخصیت‌های دینی شیعه مشهور است.

این روحانی در سال‌های اخیر بار‌ها اظهارات تمجید‌آمیز و غیرواقع‌بینانه بسیاری درباره رهبر جمهوری اسلامی داشته است.

مصباح یزدی دارای عقاید رادیکال مذهبی است٬ رهبر جمهوری اسلامی را منتخب خداوند دانسته و برای رای مردم در تشکیل حکومت به خصوص حکومت اسلامی اعتباری قائل نیست. دیگربان

مصباح یزدی: مخالفت با ولي‌فقيه در حد شرك بالله است
مصباح یزدی: مخالفت با ولي‌فقيه در حد شرك بالله است

جرس: مصباح يزدي می گوید:  براي شناخت دين و راه هدايت بايد به عقل، قران، کلام معصومين(ع) و در زمان غيبت، به فقها مراجعه كنيم. فقها وارثان قرآن ‌و معصومين(ع) هستند و اگر کسي به دستور غير خدا عمل کند، در حقيقت به شرک در ربوبيت تشريعي گرفتار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مصباح يزدي، وی در ديدار با جمعي از پاسداران ادامه داد: هر چند مردم نسبت به امامان معصوم(ع) بي‌وفا بودند و برخي از آنها با ائمه دشمني و ستيز کردند، و بعضي ديگر هم از امام خود حمايت نکردند، اما اراده الهي بر اين تعلق گرفته كه معصوم داوزدهم ـ‌عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف‌ـ زماني ظاهر شود که عالم ظرفيت استفاده از وي را داشته باشد.

مصباح يزدي با اشاره به وظيفه مکلفين در زماني كه امكان دسترسي به معصوم نيست، گفت: حتي در زمان حضور معصوم که برخي از مردم يه امام(ع) دسترسي نداشتند، ائمه(ع) افرادي را به عنوان نائب و جانشين خود قرار مي‌دادند و اين همان امري است که در فرهنگ ما «ولايت فقيه» نام دارد.

وی با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم گفت: اراده خداوند همواره بر اين تعلق گرفته که دو دستگاه در برابر هم وجود داشته باشد: دستگاه پيامبران و دستگاه شياطين انس و جن.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: براي هدايت ابتدا بايد از عقل استفاده کنيم و سپس قرآن و کلمات معصومين(ع) را با مراجعه به اهل علم و متخصصان مسايل ديني، يعني فقها، فرا بگيريم.

وي با اشاره به اين‌که نمي‌توان دين را از غير متخصص در امور ديني ياد گرفت، گفت: دين را بايد به كمك علما از قرآن و كلمات معصومين آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گير؛ و با استناد به اين‌که برخي افراد کارهايي مي‌کنند که ديگران از انجام آن عاجزند، نمي‌توان براي شناخت دين به آن‌ها مراجعه کرد.

مصباح گفت: فقها وارثان قرآن ‌و معصومين(ع) هستند و اگر کسي به دستور غير خدا عمل کند، در حقيقت به شرک در ربوبيت تشريعي گرفتار شده است.

وي در پايان با بيان اين‌كه اگر فهميديم مسأله‌اي حق است بايد تا آخر بر آن پافشاري کنيم، خاطرنشان کرد: اگر پس از بررسي ادله ولايت فقيه به حقانيت آن پي برديم، بايد پاي آن بايستيم و بدانيم که مخالفت با ولي‌فقيه مخالفت با ائمه و بر اساس روايات در حد شرك بالله است.

بیان دیدگاه